2013/02/18

pipo!

Tadaa, saanko esitellä: the pipo!


Voiko kukaan olla ylpeämpi jostain neulomastaan kuin minä nyt? En kuulkaas usko, koska kyllä, minä olen neulonut elämäni ihka ensimmäisen pipon! Wuhuu!

Jotenkin pipon neulominen on aina kammottanut minua. Nyt en tajua enää ollenkaan, että miksi. Kai se oli näitä ihme pelkoja, joita ihminen joskus itselleen luo. (Muita pelkoja liittyen neulontaan minulla on edelleen letit ja sukat, koskahan nuista pääsisi yli?)

Pipon neulomiseen minut sai tarttumaan Pomsikas, joka hehkutti kyseistä pipomallia niin blogin puolella kuin henkilökohtaisestikkin. No, kaipasin vaihtelua neulomiseen ja päätin kokeilla. Pipo valmistui yllättävän kivuttomasti ja nopeasti. Lankana pipossa on Dropsin Nepal, väri 0501. Lanka on pehmeää ja lämpöistä villan ja alpakan sekoitetta. Lanka on myös sen verran paksua (puikot 4-5), että se on mukavan nopeaa neuloa. Napit löytyivät omasta ompelulaatikosta.


Pipon ohje löytyy täältä, jos joku muukin innostuu kokeilemaan. Neuloin pipon isomman koon mukaan, mutta hieman mukaillen ohjetta, koska en halunnut pipostani liian korkeaa. Ja kas, pipo on juuri sopivan kokoinen minulle eikä ollenkaan liian pitkä kuten pelkäsin. Pipo on kuitenkin sen verran tilava, että se kätkee aika vaivattomasti sisälleen ison tukkani :)


Pipojen neulomisen lisäksi hurahdin viime viikolla vohveleihin. Täydellisten vohvelien ohje löytyy täältä. Meillä ei ole belgialaista vohvelirautaa vaan paistoimme vohvelit ihan tavallisella vohveliraudalla (kylläkin sellaisella super size-kokoisella) ja hyvin onnistuivat. Minulla ei ole vohveleista edes kuvaa tähän laittaa, niin nopeasti ne katosivat mahoihimme. Mutta suosittelen lämpimästi kokeilemaan nuitakin pipon neulomisen ohella.

Kolmaskin hurahdus tapahtui. Lopullinen sellainen. Ostin sykemittarin ja viime vuoden elokuussa alkanut liikuntaharrastukseni kiihtyy vain. Mutta näistä liikuntahommista en tänne viitsi alkaa hehkuttamaan sen kummemin, mutta pakko oli mainita tuokin, koska viime viikko oli näemmä erilaisten hurahdusten aikaa :D



1 kommentti:

Pomsikas kirjoitti...

Ja hieno tuli! :D Varo vaan, tämä on koukuttava pipomalli. Somat napitkin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...