2010/02/19

Unelmalounas



Sushi on mielestäni tajuttoman hyvää yksinkertaisuudessaan. Viimeksi olin syönyt sushia Helsingissä Raku Ya:ssa. Se päivällinen on edelleen mahtavin nauttimani ateria. Tunnelma, ruoka ja seura oli täydellistä, ja uskon, että sitä kokemusta on aika vaikea peitota.

Tänään kävin lounaalla Tampereella Maruseki:ssa. Sushi oli hyvää ja seura loistavaa, kiitos.
Mielestäni Marusekin tunnelma ei kuitenkaan yltänyt Raku Yan tasolle, mutta tunnelma on varmasti toinen lounasajan ulkopuolella.

Syötiin kumpikin, lounasseura ja mie, Sushilounas G (yllä kuvassa).
Lounaan päälle nautin Umeshu-luumuviiniä. Umeshu on liköörintyylistä ja voimakkaasti hedelmäistä. Mielestäni se on aivan ihanaa runsaiden jäiden kera.
Kävinkin sitten lounaan jälkeen etsimässä kyseistä juomaa Alkosta, mutta sain kuulla, että Umeshu on tilaustuote. Jäi luumuviinit sitten tilaamatta, koska minulla ei välttämättä olisi käyttöä kuudelle litralle Umeshua, mikä oli minimi tilausmäärä.
Tai voisihan sitä tuollaisen satsitkin tilata. Ei kait se pilalle mene vanhetessaan.

7 kommenttia:

Ellu kirjoitti...

Ui ui!! Pari viikkoa kun vielä jaksais/malttais/pystyis odottaa, niin pääsisin maisteleen kyseisen paikan herkkuja :D

Pomsikas kirjoitti...

Kasaa porukka yhteistilaukseen. Vaikka eipä se varmasti tosiaan miksikään mene. :)

Hanna kirjoitti...

Mä en oo koskaan uskaltautunut sushia maistamaan. Pitänee mennä sellaiseen paikkaan, että tietää varmasti saavansa hyvää.

Kuules kulinaristi... teeppäs siitä maa-artisokasta jotain juttua niin mä uskallan ostaa ja kokeilla sitä :) Ja kaikki kasvisreseptit ois kans niin tervetulleita, mä alan olla tosi kyllästynyt tähän mun ykspuoliseen ruokavalioon.

emmi kirjoitti...

Hanna:
maa-artisokka on eri kuin sen mun lemppari latva-artisokka. maa-artisokkaa en oo koskaan kokannu, pitis kokeilla. siitä tehtyä sosekeittoa kehuvat :P mut toive otettu vastaan, alankin vilkuilemaan herkullisia reseptejä :)

ja hei ens kerralla kun tuut tre/hki niin mie tuun sun kans susheileen! sovittu?

niin ja halukkaita yhteistilaukseen, anyone? :)

Hanna kirjoitti...

Juu siis mä tarkoitin sitä latvaa :)

Huijataan sit Pomsikaskin mukaan ;)

Pomsikas kirjoitti...

No millon mennään? ;)

anni kirjoitti...

Kiitos seurasta :) Sushi on parasta kun kaverin kanssa syö.

Tykkään myös siitä kuinka Tessista on kuoriutumassa kunnon yllytyshullu ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...