2011/01/28

Langasta huiviksi

Marraskuussa kerroin kuinka minua oli puraissut jokin kumma lanka- ja neulomiskärpänen. Marraskuussa ostin ensimmäisen Zauberballin, joka ei jäänyt viimeiseksi. Monta Zauberball -kerää olen jo ehtinyt neulomaan uuteen muotoonsa, mutta se ensimmäinen ja ihanin sai odottaa hetkisen. Kyseessä oli siis 2- säikeinen Crazy Zauberball, jossa väreinä risteilivät eri sävyiset ruskeat ja vihreät. Mielestäni kerä ja sen sävyt olivat todella kauniit, mutta minulle myös erikoiset. Enhän minä murretuista väreistä tykkää, enkä ainakaan ruskeasta. Tai siis tuo oli ennen sitä ihaninta kerää.

Nyt kerä on löytänyt muotonsa. Siitä tuli huivi. Mutta ei mikä tahansa huivi, vaan ihanan kevyt ja herkkä huivi.


Aluksi, kun aloin neuloa huivia, painin sen ajatuksen kanssa, että tämän langan kuuluisi muotoutua joksikin ronskimmaksi ja maanläheisemmäksi. Joksikin kolmiulotteisemmaksi. Lopulta annoin ajatuksen olla ja jatkoin neulomista. Nyt olen tyytyväinen, että jatkoin, koska tykkään siitä, että lanka on maanläheistä, mutta neulemalli ei. Siinä on jokin kontrasti ja se miellyttää minua. Huivi on Veronik Averyn suunnittelema ja ohje löytyy Ravelrysta. Hiukan ohjetta muokkasin itselleni sopivaksi.


Ohjeessa neuvottiin pingottamaan valmis kostutettu huivi muotoonsa. Mitenköhän muut pitsien neulojat tekee tämän pingotuksen? Minulla ei ole muuta paikkaa pingottaa kuin silityslauta, johon pingotin huivin kolmessa eri osassa, koska se ei siihen kerralla mahtunut. Tämähän oli aika hidasta, varsinkin, kun olin malttamaton saamaan huivin äkkiä valmiiksi. Oisko joitain vinkkejä nopeuttaa tätä viimeistelyvaihetta vai täytyykö minun vain malttaa mieleni jatkossakin?


Nyt kun huivi on valmis, minun tulisi myös opetella käyttämään sitä. Ja se taitaakin olla mahdoton juttu tällaiselle, jonka vaatekaapista löytyy lähes pelkkää mustaa.

6 kommenttia:

Katja kirjoitti...

Onpas todella näyttävän näkönen huivi!!

Ellu kirjoitti...

Kerrassaan hurmaavan ihanainen huivi :)

emmi kirjoitti...

Kiitoksia! tykkään kyllä itsekkin :)

Elina kirjoitti...

Kaunis huivi! Minulla on olemassa iso styrokslevy johon yleensä pingotan huiveja. Joskus hätätapauksessa olen pingottanut myös sängyssä petauspatjan alla. Eli pyyheliina runkopatjan päälle, huivi pyyheliinan päälle ja petari päälle. Hyvin toimii!=)

emmi kirjoitti...

Elina: aiemmin oon pingotellut vain pieniä virkattuja liinoja silityslautaan, joten tämä huivi oli mulle ensimmäinen isompi. eipä kyllä edes käynyt mielessä styroksi, mutta se on kyllä hyvä idea, kiitos!

Pomsikas kirjoitti...

Tulipa siitä hieno! Tuo lanka on ihana, värit on just minun. Mutta malli on myös tosi herkullinen. Rullautuuko se nyt pingotuksen jälkeen? Pingotuksessa maltti on valttia. Minä olen myös pingotellut huiveja petauspatjaan, niin mahtuu koko huivi kerralla. Toisaalta se pingottaminen on tosi jännä vaihe, kun siinä näkee, mitä siitä neuloksesta lopulta oikeasti muotoutuu. Ero ennen pingotusta ja pingotuksen jälkeen voi olla isokin. Nyt vaan sitten opettelet elämään vihreän ja ruskean kanssa? ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...